För kärlekens skull....

Utanför fönstret slår våren ut,
Marken blir grön igen
Allt som var dött väcks till liv
Det kan också vi, så länge vi andas

Ute till havs styr en fiskebåt
Längs en fri horisont
Den gungar så tryggt in mot hamn
Som jag i din famn så länge vi älskar

Det är för oss solen går opp
Och lyser som guld för kärlekens skull
Solen går opp så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull

Högt på ett berg står en katedral
Och pekar upp mot skyn
Men det är för himlen i dig
Och jorden i mig, vi älskar varandra

Det är för oss solen går opp
Och lyser som guld för kärlekens skull
Solen går opp så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull

Lyser som guld för kärlekens skull
Lyser på oss för kärlekens skull


Varför? Varför???
Allt känns så sinnes o ja har fått så sjuka tankar. Den kommer fortfarande åt mig, den biter sig in i benmärgen och ger mig rysningar över hela kroppen, men ja kan inte låta bli den.
Du vet precis som jag va den betyder.
Vad den symboliserar.
De fanns nått ljust i allt mörker.

De finns låtar ja fortfarande inte kan lyssna på utan att gråta, ja har testat.
Du har förstört mina favoritlåtar.
Jag hatar att du fortfarande kommer åt mig, ja trodde jag va starkare, att ja va gjord av stål.
Jag hatar att du förstörde de fina vi faktiskt hade ett tag. Jag har kommit på mig själv att tänka på de fina stunder som fanns, de kanske e bra.
Ja mår bara dåligt över ilskan.


Jag har gått vidare jag har inga känslor kvar, men jag har så många minnen.
Både lyckliga, riktigt lyckliga men tyvärr fler i ren skräck, sorg, rädsla och ledsamhet.
Jag har kommit så långt i tänkandet och bearbetningsprocessen att jag önskar dig lycka lika väl som jag önskar att de går åt skogen för dig. Jag har kommit en bra bit på vägen heheh


Jag har fått uppleva ny kärlek, ren kärlek. Ingen rädsla.
Bara ren lycka , nått fint.

Ja borde kanske inte tänka så jävla mycke, de har drabbat vissa nära mig men ja tror innerligt att det stärker mig.
Ja behöver det här.

Jag har haft ett eller haha flera samtal idag med en så klok människa så du nästan får sitta brevid Dalai Lama i rank.
De e så mycke du säger till mig som andra inte vågar.
Det tas i mig med silkesvantar numer, ja jag läkarbesök framför mig som du e den jag helst pratar med det om.
Jag har funderingar och tankar som du e den enda jag skulle kunna tänka mig bolla med.
De flesta svarar enbart det de tror jag vill höra, inte sanningen.

Jag är så trött på att vara stark hård och känslokall, jag är så trött på att bära upp en fasad av att ja e ok för att inte oroa alla andra.
Ja funderar på att stänga av all komunikation o bara låsa in mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Admitting you´re an asshole is the first step.

Och tänk på att livet är som att bygga med legobitar, alltid är det nån jävla bit som fattas.

=)

/C

Postat av: jessica

men gumman då gud vilken fin blogg, du är så duktig på att skriva tänker på dig som tusan, vill du stänga av kommunikationen med mig å evy? det får du itnte puss

2006-11-13 @ 09:49:00
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: Annie

E du inte sann Jexie ni e mitt allt du o Evy *schmack*

2006-11-16 @ 01:04:36
URL: http://angeliqa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Klicka dig vidare till Bracy.se!