Lyckans fjäril

image570´

I skymningen är det sagolikt vackert, det känns nästan som att leva i en svartvit värld...
Att vara priviligerad att man får vakna i naturen, ja inte direkt i naturen då utan i en säng.
Men naturen finns där tätt inpå med allt vad det innebär.

Vakna kan man göra på olika sätt där ute i skogen, de kan vara av telefon , gräsklipparen, en puss (av pumba eller div djur) eller rent av vakna av sig själv, helt utvilad.

Pumba sov sött fortfarande, han var trött stackarn och behövde verkligen sin sömn.
Missemånsen spann inbjudande på min kudde *nästan sugen på att lägga mig igen*
Skallen utifrån nån timme tidigare sa mig att Simpe hade tråkigt.

Gick upp tog ett glas vatten borstade tänder och nja ja gjorde morgonritualen kort...
Öppnade försiktigt dörren så min älskade inte skulle vakna, en halvmulen dag möter mig, mjaaa ingen idé att hänga läpp för det, för de finns inget vackrare än som Johan säger den sörmländska skogen , hmm vi är väl  på gränsen mellan sörmland och östergötland men jag kallar det ingenmansland för det känns som Peter Pans värld

Well well lyckligt upptäcker Simpe att någon ska ta med honom ut  på upptäckfärd och nog fan skulle jag det, kameran var dock med och Månsen likaså.


 

Ljuvligt är nog det första ord som dyker upp i mitt huvud, ljuvligt ......
En rask promenad in genom skog och mark (ja tro nu inte att det är mitt påhitt, Simpe är en äkta jägare och promena är inte hans grej *ler*)





Små stopp för att klicka med kameran plocka lite liljekonvalj eller vänta in Månsen som sackar efter, för Simpes del stannar vi för att sniffa på nått gott eller tömma  blåsan lite och en uppfriskande vätskepaus i sjön me =)
Efter en timme eller så var de dax att bege sig hemåt igen, det tyckte iallafall jag .
Väcka Pumba med en puss och en kopp kaffe på verandan för det är trots allt mitt favvosätt att vakna på


image583


Ja tro nu inte att jag blivit en riktig skogstös, kommer aldrig överge mitt smink promise ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Guu va underbart lovley det låter stumpan! :-) Som du säger...ljuvligt..underbart ord det där!! Puss

Postat av: Anonym

Jag vill också bo sådär...
Man kan faktiskt vara både sminkjunkie och skogstös. det ska jag vara i framtiden iallafall! :0)

2007-05-13 @ 10:48:34
Postat av: timms

ser ju lite najs ut asså! men..... "man ska ha reggae på sommar´n".

BRYT!

"asså, jag fattar inte!"

BRYT igen...

2007-05-17 @ 18:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Klicka dig vidare till Bracy.se!