Men oj!

Jag har ju glömt att berätta för er att jag varit på två underbara konserter iår!
Den sista Mars styrde vi Subban upp mot Globen där vi mötte upp Matte , Jocke och gänget för att gå på
Dropkick Murphys en grymt bra punkgrupp med influensen från Irlänsk folkmusik...
Ett enormt drag och hela Anexet gungade, scenen var full av lustiga människor och jag njöt!
Vill igen, ska definitivt se dem nästa år oxå, för dessa Bostonkillar lär komma tillbaka *hoppas*




 

Denna gång tog vi bilen hem igen tyvärr, man var på ett sånt topphumör så jag hade lätt kunnat göra stan den kvällen.
Men efterssom jag körde blev de Fanta...

17 Maj åkte vi upp igen , men denna gång för en helt annorlunda konsert.
Nämligen Nick Cave , en ruggigt djup man jag verkligen fastnat för.
(För er som inte vet vem han är så har han bl.a gjort en duett med Kylie- Wild roses)

Den här gången stannade vi kvar och jag valde Hotell Anglais.
Det är ju ett sjukt bra förfestplace så jag trodde inte rummen skulle vara på pjåkiga, men nja hyggligare rum har jag sovit i......

Efter incheckning fixade vi till oss för att bege oss ut i försommarvimlet.
Uteserveringarna hade öppnat så Stureplan tjänare ett par kronor.
Vi gick bort till Kungsan för att kolla Victorias och därifrån en taxi till Globen.

Den här gången var baren öppen under hela konserten vilket gjorde mig till en klumpfot.

Nick var bra, MEN inte lika bra live som jag förväntat mig.






Sen va jag rätt full så nån schysst middag blev det inte, vandrande McDonalds middag fick det bli.
Sen va det nog tyvärr dax att lägga mig på en säng.
Men de va inte helt fel de heller.
Vi låg på rummet och käkade jordnötter och drack öl halva natten.


För att på morgonen avnjuta en underbar hotellfrukost.


Nu börjar det bli dax att kolla upp konsertschemat, för jag känner mig sugen igen!


Har du varit på nån rolig konsert?

Kommentarer
Postat av: Timms

Asså jag vill ju inte tjata men frågar du så svarar jag gärna.



MADONNA!!



Do I need to say more?





Postat av: Marie

Det är så himla kul att gå på livekonserter!!

Kommer inte riktigt ihåg vilken den senaste var, med den jag har STARKAST minne ifrån var en konsert i Globen 2005. Det var resterande medlemmarna från Queen + deras nya sångare....jag rös hela tiden!!



Vilken superfina sida du har fått förresten!!



// Kram Marie

2008-10-24 @ 14:50:58
URL: http://www.sabosblogg.blogspot.com
Postat av: Fru Frost

Heeey snygg design, trodde att jag kommit in på fel blogg först =0)



Appropå dammsugaren som du skrev om i ett tidigare inlägg så jag har den. Den suger inte lika bra som en vanlig men den är superbra för att vara sladdlös, den räcker gott och väl till att dammsuga upp damm, hår, gruskorn och sånt!!



Sedan vi köpte den så springer man omkring och dammsugan mkt mer än vad man gjorde tidigare, det är ju så mycket lättare än att hålla på och böka med en vanlig som fstnar i alla dörrkarmar och som alltid har för kort sladd =0P

2008-10-24 @ 18:06:39
URL: http://frufrost.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag älskar att gå på konsert! Hittills i år har det blivit Kent två gånger, Lars Winnerbäck en gång och på torsdag blir det Markus Krunegård på Hugo! Nästa år håller jag tummarna för att Oasis kommer hit. Min absoluta drömkonsert är U2!

Kram

2008-10-24 @ 21:47:49
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag ÄLSKAR konserter, men jag är grymt dålig på rtistnamn, eller alla kändisnamn helt enkelt!



Klart du kan räkna med stegen btw. Men enbart på de totala såklart,du kan inte lägga ihop dem på veckans. Kram!

2008-10-24 @ 22:10:52
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Klicka dig vidare till Bracy.se!