Let the music take control.....

Jag har senaste dagarna upptäckt hur mycket musik kan betyda egentligen!
Hur en låt kan förändra mitt humör TOTALT
Ja visste ju självklart redan innan att jag associerade vissa låtar till vissa händelser eller personer.
Men att dessa låtar kunde etsas fast så hårt i mitt omedvetna det hade jag inte anat.

Att hela min dag påverkas av vilken låt jag valt till mitt alarm på morgonen, de hade jag absolut inte anat..
Detta är självklart min egen teori, inget bevisat me statistik.
Men de dagar jag har valt en alarmlåt somjag får bra vibbar av är det lättare att slå upp de stora blå och dagen flyter faktiskt på bättre då.
Ja, jag är skev. Men jag tror innerligt på detta och låt mig göra det.

Jag skrev tidigare i veckan om en låt som berör mig ända in i benmärgen, jag har utfört nån slags självplågeri ritual  den här veckan och letat reda på alla de låtar som tagits bort ur hjärnbalken.
Vissa kan jag lyssna oberört på igen, e de ett steg i rätt riktning?
Vissa är självklart jättejobbiga men hallå vore man en lycklig människa utan lik i garderoben och ärr på hjärta och själ?
En vis människa förklarade de jag iofs redan visste att utan lite missär uppskattar man inte de fina.
Så sant så sant.
Ja uppskattar så lite nu, de räcker med en fjantsak så värmer det.
Jag uppskattar att jag har ett jobb och går med glädje dit, de flesta skulla kalla mig tokig.
Men är det inte bra? Att jag trivs med mitt jobb och går dit leendes?

Jag trivs bra med mina vänner och min familj, ni e mina små smurfar... Angeliqa like...
Ni e guld värda och borde adlas eller hedras med tapperhetsmedalj för allt ni fått stå ut med, för hon vet 

HON ÄR INTE LÄTT DEN DÄR ANGELIQA  
Ni har fått stå ut med så mycket, utbrott , gnäll och massa tjat o gnat om samma sak om o om igen

Hon tror sig nu ha fått en slags inre ro, de e långt kvar men jag känner mig mer harmonisk.
Min terori om att amarbeta mig själv till en lugnare och stabilare människa har fungerat bra so far.
Klart förr eller senare får jag säkert ett utbrott men hey får inte alla de?
Mina låtar e de som hjälpt till mest, känner jag mig stressad så åker Ipoden fram, de e helande hörrö...
Skippa lyckopiller musikterapi is the shit hehe


Så jag vill och måste tro att jag har blivit en bättre människa, ja röstar på de i nästa val....



PZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Klicka dig vidare till Bracy.se!