Kan man simma så ska man det.....

Att vakna upp av att solens strålar lirkar sig genom springorna i persiennen
(nej , jag tror inte du vred dem med flit älskling ;) )

Att vakna upp och upptäcka att Herr Sol behagat värma oss såhär den sista Måndagen i Mars.

Gellie Bellie låg inte och drog sig speciellt länge inte, hon vred på huvudet och såg att sängen var tom!!!
Varken karl hund eller katt låg kvar men ingen hade väckt mig.

Hoppar lite snabbt i ett par Nikebyxor och en kortärmad top, upp me håret mitt på skallen och ut genom dörren.
Där står han, de vackraste vår jord skapat, min underbara Pumba.
Med en färgskrapa i ena näven o en kopp kaffe i den andra.
En vårtokig hund skuttar runt överlycklig med bollar älghorn och ja allt man kan bära på..
Kissemåns spatserar runt runt runt eeh varför???

Behöver jag berätta att det var en ganska så angenäm start på dagen??

Ett glas påskmust och ett par vindruvor sen tar jag mig en egen skrapa och sätter mig i solen för att få bort lite av den vita färgen..
De ska nämligen målas om och då måste ju de gamla bort först..

Vi kastar sen en gigantisk tennisboll till Kompisarnas kompis men det fick Johan ta över ganska snart (Angeliqa kastar tydligen kärringkast som man absolut inte kan lita på att de missar rutorna)

Spatserar runt lite i trädgården och njuter av att upptäcka knoppar på körsbärsträd rabarber påskliljor och snödroppar...

Suttit ute och druckit kaffe och ätit glass

Jag är fan kär , kär i våren.....

Åkte sen in till stan, behövde få en liten Evy och Jessicados njöt i solen hos dem en stund  med ännu mera kaffe

Imorn ska vi ge oss ut i glotternskogen och vandra Johan jag o Simson, kanske kan få ytterligare lite sol på sin kropp =)

Tjitjing my beloved ones

image565

Kommentarer
Postat av: jecka

tusen tackar gumman mysigt vi hade skönt med sol med ringer i morgon

Postat av: JK

Tjingeling stumpan! Skönt o höra att du är lycklig o mår bra:-) Puss

2007-03-30 @ 23:00:00
URL: http://lindisk.blogg.se
Postat av: Annah

Härligt det låter!!!!!!!

2007-04-03 @ 19:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Klicka dig vidare till Bracy.se!