Envis som synden.

Jo jag får nog erkänna att jag är förbannat envis, så pass envis att jag inte ens ger mig när jag överbevisats.
Min kära sambo råkar dagligen ut för någon av mina idéer.

Ett par av dessa konflikter handlar om sunt förnuft och logik.
Något jag inte tycker att svenska språket har.

Jag läxade J rätt så ordentligt när han satte ordet ultrarapid i en mening då det skulle betyda långsam.
Hur tänkte han där lixom?

Ultra vet ju alla att det är nått lite extra och rapid....
Ja ni som kan engelska vet.

Jag var faktiskt så övertygande att jag fick honom att tro att jag hade rätt.
Tills vi i ett sammanhang med fler människor råkade ut för hans version igen.

Där tog det tyvärr stopp och en ordlista hämtades.
Fy faaan så ologiskt.

Likaså ordet Björntjänst!

En björn är stor alltså är en björntjänst en stor tjänst....


Asch ni fattar.

Jag är trött nu. Ska jobba loss lite..

Kommentarer
Postat av: Lisen

Jättefin blogg :D

Postat av: Josefine

"Begreppet "slow motion" syftar på hur återgivningen ser ut, medan begreppet "ultrarapid" (latin för mycket snabb) används enbart vid filminspelning och syftar till att man vid inspelningstillfället använder en kamera med högre hastighet än vid uppspelningen."



inte konstigt att du tänkte som du gjorde.....

2008-10-28 @ 06:22:57
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag är också en liten besserwisser när det gäller svenska språket... Kram!

2008-10-28 @ 13:29:07
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: maria

hej gumman, vilken fin design du fått på bloggen! Jag kom inte ihåg vad vi bestämde med håret o naglarna?? Är du sugen snart? Jag är jätte sugen på naglar ;) Kram kram

2008-10-31 @ 00:08:05
URL: http://mariaslife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Klicka dig vidare till Bracy.se!